UTILE

Ce acte sunt necesare pentru eliberarea certificatului de urbanism și cum il obții

    Certificatul de urbanism este necesar dacă ai în plan să construiești sau să modifici o construcție. Alături de autorizația de construcție, acest document este vital în demersul tău. Iată care sunt acele acte necesare pentru eliberarea certificatului de urbanism și ce ai de făcut ca să îl obții. 

    Eliberarea unui certificat de urbanism nu este un proces atât de dificil, în ciuda demersului birocratic pe care îl presupune. Important este să ai la dosar actele potrivite și să știi unde și cum să îl soliciți. 

    La bază, certificatul de urbanism permite realizarea sau reabilitarea unei construcții, alături de autorizația de construire. Fără certificatul de urbanism autorizarea lucrărilor sau modificarea unei construcții sunt operațiuni care nu pot fi demarate. 

    Acte necesare pentru eliberarea certificatului de urbanism: ce arată documentul

    Documentul este emis de Direcția de Urbanism din cadrul primăriei de pe raza căreia se află terenul sau construcția. Dacă primăria nu dispune de un astfel de serviciu, atunci certificatul de urbanism poate să fie solicitat și obținut de la Consiliul Județean. 

    Certificatul de urbanism este unul de informare. Cu ajutorul lui, primăria oferă solicitantului informații privind: 

    • regimul juridic, economic și tehnic al terenurilor și construcțiilor existente la data solicitării;
    • cerințele urbanistice care trebuie îndeplinite de proiectul de construire, în funcție de specificul amplasamentului; 
    • lista cu avizele de construire și acordurile legale necesare în vederea autorizării. 

    Eliberarea certificatului de urbanism este obligatorie pentru adjudecarea prin licitaţie a lucrărilor de proiectare şi de execuţie a lucrărilor publice şi pentru legalizarea actelor de înstrăinare, partajare sau comasare a bunurilor imobile. 

     

    În cazul vânzării sau cumpărării de imobile certificatul de urbanism cuprinde informaţii privind consecinţele urbanistice ale operaţiunii juridice, solicitarea certificatului de urbanism fiind în acest caz facultativă, arată reglementările în vigoare.

     

    Acte necesare pentru eliberarea certificatului de urbanism

    Certificatul de urbanism poate să fie eliberat oricui este interesat de cunoașterea datelor și reglementărilor cărora îi este supus imobilul. Astfel, solicitantul poate să fie persoană fizică sau juridică. 

    Solicitarea pentru urbanismul online poate să fie online sau fizică, iar documentele necesare sunt următoarele: 

    • cerere-tip pentru emiterea certificatului de urbanism, completată integral; 
    • extras de plan cadastral, elaborat pe suport topografic: documentul trebuie să fie vizat de oficiul judeţean de cadastru, geodezie şi cartografie la scările 1:5000 până la 1:500;
    • extras de carte funciară pentru informare, actualizat la zi: se eliberează de Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară. Pentru imobilele neînscrise în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară, se prezintă plan de încadrare în zonă eliberat de aceeași entitate; 
    • documentația de carte funciară a imobilului: plan de încadrare zonă, plan de amplasament şi delimitare a imobilului, în două exemplare; 
    • dovada titlului asupra terenului și a construcţiilor: act de dobândire a imobilului, copie. 

    La aceste documente se adaugă elementele de identificare care definesc și descriu scopul certificatului de urbanism: construire clădire, regim de înălțime, materiale, destinații propuse, construire racorduri etc. 

    Acte necesare pentru eliberarea certificatului de urbanism: ce taxe se plătesc

    Pentru eliberarea certificatului de urbanism, taxa se calculează în funcție de suprafață în baza unui tabel de valori. Taxele pentru certificatele de urbanism emise în mediul urban sunt diferite față de cele din mediul rural. 

    Taxa pentru eliberare a certificatului de urbanism pentru o zonă rurală este de doar 50% din valoarea taxei pentru mediul urban. 

    Se mai poate adăuga o taxă pentru analizarea dosarului de către o comisie specializată și o taxă de formular de autorizație. Valorile taxelor diferă de la o administrație publică la alta. 

    Acte necesare pentru eliberarea certificatului de urbanism: timp de emitere

    Certificatul se eliberează în cel mult 30 de zile de la data înregistrării cererii. Valabilitatea acestui document poate să fie prelungită de către emitent, în raport cu importanța zonei și a investiției. 

    Subscribe
    Notify of
    guest
    0 Comments
    Inline Feedbacks
    View all comments
    ULTIMELE ARTICOLE
    icon

    Ce acte sunt necesare pentru eliberarea certificatului de urbanism și cum il ob...