Life

5 pași simpli care te vor ajuta să-ți creezi o rutină zilnică

Se spune că ai nevoie de cel puțin 21 de zile pentru a-ți forma un obicei. Însă numărul zilelor poate crește în funcție de cât de rapid se obișnuiesc mintea și corpul tău cu noua activitate pe care vrei să o introduci în stilul tău de viață. Iar pentru a-ți crea o rutină zilnică ai nevoie doar de un pic de organizare și de ceva mai multă voință.

O rutină zilnică solidă conține și puțină artă, și puțină știință. Știința este să-ți dai seama ce ai nevoie să faci, în timp ce arta este să realizezi când să le pui în aplicare. Cei de la The Spruce te învață, în cinci pași simpli, cum să-ți creezi o rutină acasă.

1. Rutină zilnică acasă: fă o listă cu lucrurile pe care le ai de făcut

Rutină acasă listă
Lista cu lucrurile de făcut te va ajuta să nu omiți lucruri

În primul rând, notează-ți tot ce trebuie să faci zilnic, și legat de viața de acasă, și de la muncă. Nu-ți face griji de cum să organizezi lista, nu este una to-do clasică. Timp de 30 de minute scrie tot ce faci în fiecare zi pe o agendă, dar și tot ce trebuie făcut.

Dacă ți-e greu să-ți amintești toate sarcinile deodată, ține agenda aproape și notează în ea pe parcursul zilei.

2. Rutină zilnică acasă: organizează-ți ziua

rutină acasă organizare
Dacă îți organizezi ziua în funcție de perioadele propice pentru tine, vei fi mai productivă

Oamenii care preferă diminețile fac mai eficient lucrurile înainte de prânz, în timp ce persoanele nocturne au de obicei energie seara. Gândește-te când lucrezi mai bine și grupează sarcinile în partea zilei cea mai propice pentru tine, ca să le poți duce la îndeplinire.

  • Dimineața: Diminețile implică de obicei să ieși din casă, iar asta poate fi o provocare. Scrie toate sarcinile matinale în agendă, cum ar fi hrănitul și plimbatul animalelor de companie și spălatul primelor vase din zi. După ce trece zăpăceala de după trezire, rezervă-ți diminețile pentru sarcinile care necesită gândire critică și rezolvarea de probleme. Există o zicală faimoasă care spune că „cine se scoală de dimineață, departe ajunge”, care se referă la productivitatea de care ai de obicei parte dimineața.
  • Prânz: Asta este o parte a zilei complicată fiindcă nivelul de energie și poate cofeina de la cafeaua de dimineața au scăzut. Dar asta înseamnă și că ai putea să te ocupi de lucrurile mai plictisitoare din rutina zilnică, care nu necesită prea multă gândire. Folosește timpul ăsta pentru sarcini precum răspunsul la e-mailuri, programarea de întâlniri și rezolvarea unor comisioane. Dacă ești acasă pe timpul zilei, folosește prânzul pentru rutina de curățenie, precum scoaterea vaselor din mașina de spălat și curățarea băii.
  • Seara: Perioada serii este cea mai productivă când o folosești la planificarea și pregătirile pentru a doua zi. Pregătește-ți hainele, pune la pachet mâncarea pentru prânz și fă ordine în camerele unde au obiceiul să se aglomereze lucrurile, cum ar fi în bucătărie. Dacă urmezi rutina săptămânală de organizare, poți rezolva o cameră pe zi în doar 20-30 de minute.

3. Rutină zilnică acasă: fii specifică (opțional)

Când îți organizezi fiecare parte a zilei poți fi cât de specifică vrei. De exemplu, poate vrei ca programul tău de dimineață să arate ceva de genul:

  • 6 AM: Trezit, spălat pe dinți și duș
  • 6:30 AM: Micul dejun
  • 7 AM: Ieșit din casă
  • 7:15 AM: Dus copiii la școală
  • 7.45 AM: Ajuns la birou

Ăsta este un program foarte detaliat, dar unii oameni se simt mai confortabil cu el, cel puțin până se obișnuiesc cu rutina.

4. Rutină acasă: fă-ți timp pentru flexibilitate

Este important să-ți planifici ziua în așa fel încât să faci loc situațiilor neprevăzute și pentru momentele de răsfăț personal

Nu te gândi la rutină ca la ceva bătut în cuie și nu te panica atunci când aceasta este întreruptă de anumite situații neprevăzute. Ideea principală de reținut e să te folosești de perioadele cele mai productive pentru sarcinile mai grele. În perioadele mai puțin productive ocupă-te de sarcinile banale.

Poate vor fi momente când va trebui să mergi la doctor în timpul dedicat muncii, sau seara să-ți fie ocupată de o adunare socială, o rutină zilnică va face lucrurile să curgă lin, în ciuda impedimentelor. În plus, folosește-te de timpul liber rămas ca să te bucuri de o cană de ceai sau de o prăjitură. Meriți să te recompensezi din când în când.

5. Testează-ți noua rutină

rutină zilnică testare
Nimic nu e bătut în cuie, așa că ajustează-ți rutina zilnică în funcție de ce funcționează pentru tiine

Testează-ți timp de 30 de zile noua rutină. Cum te simți? Ți-ai programat sarcinile sau activitățile în părțile propice ale zilei? Ai nevoie să ajustezi unele lucruri? Notează-ți tot ce nu funcționează și cum poți să faci lucrurile diferit. Apoi revizuiește-le după 30 de zile ca să vezi dacă funcționează pentru tine noua rutină.

Să-ți creezi o rutină zilnică poate părea descurajator la început, dar vei culege curând beneficiile când vei vedea cum îți crește productivitatea, că ai mai multă energie dimineața, și chiar ai momente de timp liber pe parcursul zilei sau al săptămânii. Mai bine, să știi că nimic nu este bătut în cuie, deci dacă rutina ta zilnică nu este perfectă la început, fă niște ajustări până ajungi la programul ideal pentru tine. Împreună cu rezoluțiile pentru noul an, rutina zilnică te va face să te simți mai bine și să fii mai organizată.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
ULTIMELE ARTICOLE
icon

Au consolidat casa bunicii și i-au adăugat un etaj și o mansardă