LIFE

Temperatura optimă în dormitor pentru un somn odihnitor: recomandări și trucuri

publicat pe 12 ian. 2024

    Temperatura interioară din camera de dormit e foarte importantă pentru somnul tău. Un grad în plus sau în minus poate duce la disconfort și la un somn neplăcut. Iată care este temperatura optimă în dormitor care favorizează un somn odihnitor. Avem și câteva trucuri care îți pot face somnul mai bun. 

    Calitatea somnului este influențată de o serie de factori importanți. Printre aceștia se numără tipul de saltea pe care dormi, ritualurile de dinainte de somn sau îmbrăcămintea pe care alegi să o porți. 

    La fel de importantă este și temperatura pe care o ai în dormitor. Care influențează în mod pozitiv sau negativ felul în care organismul se odihnește. Astfel că e important să știi care e temperatura optimă în dormitor pentru un somn odihnitor.

    Temperatura optimă în dormitor: recomandarea OMS 

    În timpul somnului, organismul reglează temperatura corpului în funcție de cea a mediului. Orice grad în plus sau în minus poate însemna disconfort și un somn neodihnitor. Pentru a evita un somn agitat, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) arată că temperatura optimă în dormitor, în timpul somnului, ar trebui să fie maxim 20 – 22 de grade Celsius. 

    Confortul termic depinde însă de la persoană la persoană. Dacă temperatura din cameră este prea ridicată, organismul nu se va putea regla cu mediul ambient, iar somnul va fi greoi și agitat. Pe de altă parte, temperaturile cuprinse între 12 și 16 grade Celsius pot crește riscul de afecțiuni respiratorii. 

    Temperatura optimă în dormitor: ține cont de umiditate

    temperatura optima in dormitor shutterstock

    În mod ideal, o temperatură mai scăzută în camera de dormit favorizează un somn mai odihnitor. Temperatura ideală pentru somn, pentru un adult, este considerată 18 grade Celsius. Temperaturile care depășesc 24 de grade Celsius sunt considerate prea mari pentru un somn liniștit. 

    În cazul copiiilor, 21 de grade este temperatura optimă de dormit. Nou-născuții trebuie expuși unei temperaturi cuprinse între 22 și 23 de grade Celsius. 

    Pentru a avea o temperatură optimă în dormitor trebuie să ții cont și de nivelul umidității din cameră. Aerul umed reține căldura mai eficient decât aerul uscat. Lucru care poate influența calitatea generală a somnului. Este recomandat ca nivelul umidității la interior să fie cuprins între 30 și 60%. 

    Temperatura optimă în dormitor: trucuri de aplicat

    temperatura optima in dormitor shutterstock

    Cea mai eficientă metodă prin care poți să păstrezi o temperatură optimă în dormitor este să conectezi sistemul de încălzire la un termostat de ambient. Cu ajutorul acestui dispozitiv poți să setezi temperatura în cameră în funcție de nevoie sau de momentul zilei. 

    Un obicei pe care îl poți adopta înainte de somn este să aerisești dormitorul pentru cinci minute. Scopul este de a asigura un aport de oxigen din exterior pentru un somn odihnitor. Și pentru a preveni uscarea aerului din cameră. 

    Totodată, poți să decorezi dormitorul cu plante care purifică aerul și care reglează temperatura interioară. 

    Poartă hainele potrivite pe timpul nopții. Hainele din bumbac favorizează un confort sporit la nivelul pielii. De asemenea, folosește pilota, pătura sau plapuma în funcție de nevoi. 

    Vara poți să ții draperiile trase la dormitor pentru a păstra răcoarea. Iar iarna, poți purta șosete ca să îți ții extremitățile calde, iar căldura să fie distribuită uniform în organism. 

    Subscribe
    Notify of
    guest
    0 Comments
    Inline Feedbacks
    View all comments
    icon

    Temperatura optimă în dormitor pentru un somn odihnitor: recomandări și truc...