LIFE

Cum să ai un somn odihnitor pe timp de caniculă, când temperaturile nu mai coboară nici noaptea

    Valurile de căldură sunt din ce în ce mai inconfortabile și nici lăsarea nopții nu mai garantează răcoarea. E dificil să ai un somn odihnitor pe timp de caniculă, în special dacă nu ai aer condiționat ori preferi să nu îl lași deschis pe timpul nopții, ca în cazul meu. Ca să pot dormi liniștită chiar și în serile cele mai călduroase, fac câteva lucruri simple care sper că te vor ajuta și pe tine.

    Ventilează camera bine, pentru un somn odihnitor pe timp de caniculă

    Chiar dacă ți se pare că e prea cald afară să simți vreo briză, e foarte important să aerisești încăperea în care dormi. Pe parcursul nopții, temperaturile vor mai coborî și te vei bucura de răcoare spree dimineață. Așa că deschide ferestrele și creează o briză naturală, sau folosește un ventilator pentru a menține aerul în mișcare. În plus, poți să încerci să păstrezi ușa de la balcon sau fereastră deschisă în timpul nopții pentru a permite aerului proaspăt să pătrundă în cameră.

    Optează pentru lenjerii de pat din materiale naturale

    Alegerea lenjeriei de pat potrivite poate face o mare diferență în calitatea somnului tău pe caniculă. Nu e nimic mai enervant decât o lenjerie care se lipește de tine și se încinge, din material sintetic. Pentru un somn odihnitor pe timp de caniculă, optează pentru lenjerii confecționate din bumbac sau alte materiale naturale, care au capacitatea de a absorbi transpirația și de a menține pielea uscată și răcoroasă în timpul nopții.

    Fă un duș răcoros înainte de culcare

    Un duș rapid, răcoritor înainte de culcare poate fi extrem de benefic pentru a te relaxa și a-ți pregăti corpul pentru somn. Folosește apă călduță sau chiar rece pentru a scădea temperatura corpului și a opri procesul de transpirație constant de pe parcursul zilei. Asta te va face să simți că termostatul corpului tău a fost resetat și te vei bucura de confort termic chiar înainte de a adormi.

    Hidratează-te corespunzător

    Hidratarea este esențială pentru a avea un somn odihnitor pe timp de caniculă, dar ai grijă să nu consumi prea multe lichide înainte de culcare pentru a evita trezirile frecvente pentru a merge la toaletă. Încearcă să bei suficientă apă în timpul zilei și limitează aportul cu aproximativ o oră înainte de culcare.

    În plus, deși ai putea avea tendința să bei apă cu multă gheață când ți-e cald, specialiștii spun că este mai eficient să consumi apă la temperatura camerei. Consumul brusc de apă rece în timpul căldurii poate provoca un șoc termic în organism. Corpul tău va cheltui energie pentru a regla temperatura apei la temperatura corpului, ceea ce poate duce la o senzație temporară de răcoare, urmată de încălzire rapidă. Acest lucru poate pune o presiune suplimentară asupra sistemului tău termoregulator și poate afecta starea generală de bine.

    Alege hainele potrivite pentru somn

    Înainte de a merge la culcare, asigură-te că porți haine lejere și din materiale ușoare. Pijamalele din bumbac sau alte textile naturale sunt ideale pentru a permite pielii să respire și pentru a preveni supraîncălzirea în timpul nopții. Dacă ai posibilitatea, poți renunța complet la haine în timpul somnului – acea senzație de cearșaf din bumbac răcoros pe piele nu se compară cu nimic când mergi la culcare.

    Mai mult decât atât, dormitul dezbrăcat poate ajuta la reglarea temperaturii corpului în timpul nopții. Corpul tău trece prin cicluri de răcire și încălzire pe parcursul somnului, iar purtarea hainelor în timpul somnului poate perturba această reglare naturală a temperaturii. Dormitul dezbrăcat poate permite pielii să respire mai bine și să rămână la o temperatură mai confortabilă.

    Iar dormitul dezbrăcat poate ajuta și la menținerea unei igiene personale mai bune. Pielea are nevoie să respire și să fie aerisită pentru a preveni acumularea excesivă de umiditate și bacterii.

    Încearcă tehnici de relaxare

    Pentru a-ți pregăti mintea și corpul pentru somn, poți încerca diverse tehnici de relaxare. Meditația, respirația profundă și yoga pot fi extrem de eficiente pentru a reduce stresul și a induce starea de odihnă. Odată ce te simți liniștit și relaxat, vei avea mai multe șanse să adormi rapid și să ai un somn odihnitor pe caniculă.

    De exemplu, exercițiile de respirație te pot ajuta să adormi mai rapid atunci când nu ai pace și te tot întorci de pe o parte pe alta, încercând să găsești partea rece a pernei. Un truc pe care îl folosesc este să inspir adânc și lent pe nas, numărând până la patru. Țin aerul în piept în timp ce număr până la șapte, apoi expir lent pe gură, numărând până la opt. Repet acest ciclu de câte ori este nevoie până când simt că mă relaxez încet-încet și încep să adorm.

    Folosind metodele de mai sus, poți să ai partee de un somn odihnitor chiar și în zilele caniculare. Asigură-te că îți pregătești mediul de somn în mod corespunzător, alege materialele potrivite pentru lenjeria de pat și hainele de noapte, și folosește tehnici de relaxare pentru a-ți liniști mintea și corpul. Cu puțin efort și atenție la detaliile importante, vei putea să te bucuri de un somn revigorant chiar și în cele mai toride nopți de vară.

    Subscribe
    Notify of
    guest
    0 Comments
    Inline Feedbacks
    View all comments
    ULTIMELE ARTICOLE
    icon

    Cum să ai un somn odihnitor pe timp de caniculă, când temperaturile nu mai co...