CURĂȚENIE ȘI ORGANIZARE

Primul consultant certificat KonMari din România, despre pasiunea pentru organizare

publicat pe 13 nov. 2019

    În noiembrie 2018, Romina Roșu a renunțat la job-ul de peste 15 ani în sustenabilitate, comunicare și PR, pentru a deveni primul Consultant Certificat KonMari din România. Astăzi ajută oamenii să adopte un stil de viață conștient și echilibrat, prin simplificare și organizare.

    KonMari este o metodă de simplificare și organizare prin care îți pui ordine în casă și în minte pentru totdeauna. Creată de către Marie Kondo, o consultantă japoneză în organizarea casei, care a devenit celebră la nivel internațional în urma serialului Tidying up with Marie Kondo, difuzat de Netflix, metoda KonMari este o experiență transformațională. Lucrurile sunt doar instrumentul prin care ajungi să stai față în față cu trecutul și cu viitorul tău, deopotrivă. Prin metoda KonMari analizezi toate lucrurile pe care le deții și decizi dacă le păstrezi în viața ta, în funcție de cât de tare îți plac și cât de utile îți sunt.

    Specific acestei metode este faptul că simplifici și organizezi casa pe categorii de obiecte, nu în funcție de locul în care le poți depozita.

    romina roșu marie kondo consultant românia
    Romina Roșu, primul consultant certificat în metoda KonMari din România.

    Romina și-a dorit, la rândul ei, să îi îndrume pe cei care au pierdut controlul spațiului și au nevoie de ajutor în a restabili ordinea și echilibrul acasă. De aceea a înființat propria firmă de consultanță în organizare, Organizo.

    În decembrie 2018, a început procesul de certificare în metoda KonMari, un proces amplu, ce se întinde pe parcursul unui an. De-a lungul certificării a învățat mai puțin cum să organizeze lucrurile și mai mult cum să devină cel mai bun consultant, cum să îi ajute pe oameni să treacă mai ușor prin proces și cum să îi sprijine în momentele cele mai dificile.

    „În anul 2017 am încercat să fiu pe lista celor care urmau să meargă la certificare în 2018, însă nu am reușit deoarece erau foarte mulți înscriși. Însă, în ianuarie 2018, am început să le scriu e-mail-uri și să le povestesc despre intenția și dorința mea de a deveni consultant KonMari. La câteva luni distanță, chiar în ziua de Crăciun, la 07:26 dimineața, am primit un e-mail în care eram anunțată că am fost acceptată în program și că pot plăti taxa de participare”, își aduce Romina aminte.

    https://www.instagram.com/p/BxCvfRbBCrV/

    Pentru ea, procesul a început cu mult timp înainte de a se înscrie în program. Încă de la șapte ani, își amintește că ordona toate camerele din casa bunicilor, unde obișnuia să își petreacă vacanțele. Așa a ajuns ca pe parcursul anilor să își perfecționeze propriile metode de simplificare și organizare, până a descoperit că poate transforma asta într-o profesie.

    Organizarea lucrurilor pe categorii

    Metoda KonMari propune simplificarea și organizarea lucrurilor pe cinci categorii, respectând următoarea ordine: îmbrăcăminte, cărți, hârtii, obiecte diverse, denumite și komono, și obiecte sentimentale. Romina spune că ordinea lor nu este deloc întâmplătoare, deoarece este recomandat să începi procesul plecând de la lucrurile care au o valoare funcțională mare și valoare emoțională redusă, până la cele de care ești puternic atașat emoțional. Astfel, ajungi să iei decizii mult mai ușor cu privire la ce păstrezi în casă și în viața ta.

    Practic, metoda KonMari te ajută să îți redefinești relația cu lucrurile pentru a avea o viață mai organizată, să înțelegi ce determină consumul și acumularea, care sunt consecințele unui spațiu dezorganizat și ce poți face pentru a schimba scenariul astfel încât să-ți fie mai bine și mai ușor acasă.

    https://www.instagram.com/p/BtSyZVdl4ZS/

    „Cred în simplificarea și organizarea lucrurilor pe categorii. Atunci când aduci toate lucrurile dintr-o categorie într-un singur loc, îți este mult mai clar ce și cât ai cu adevărat, ce se repetă și ce îți lipsește. Este un moment de conștientizare foarte puternic. De asemenea, vezi mult mai bine care este cea mai potrivită și eficientă soluție de depozitare pentru lucrurile tale astfel încât să îți fie ușor să le iei și să le pui la loc”, explică Romina.

    Trei obiecte din casa ta care îți aduc bucurie: Pozele – am un album cu poze din vacanțe și un album cu poze de familie. Jurnalul în care îmi notez lucrurile care mă bucură zi de zi, dar și pe cele care mă tulbură. Și cărțile, my wall of fame.

    Locuința perfectă pentru tine: Cred că locuința perfectă este locuința pe care ți-o faci tu, plecând de la ceea ce îți dorești să găsești acasă, ce îți trebuie și ce te face fericit. Este important cum faci ca acel loc să se transforme într-un acasă în care te simți bine și în care îți recapeți echilibrul. Starea de bine vine și din lucrurile pe care decizi să le păstrezi și de ordinea acestora. Pentru a da o șansă acestei stări, dar și pentru a face loc pentru ceea ce contează cu adevărat, este bine să ne eliberăm spațiul de ce nu avem nevoie.

    O persoană dezorganizată ar putea începe cu: I-aș recomanda să se întrebe „de ce?”. De ce și-ar dori să simplifice, de ce și-ar dori să își organizeze casa? Ce vrea să obțină? Cum vrea să trăiască Acasă? Cum vrea să se simtă? Răspunsurile la aceste întrebări ne ajută să ne dăm seama dacă omul este pregătit sau nu. Este important să cunoască imaginea de ansamblu a procesului și ce implică el, și apoi să treacă la simplificat și organizat.

    Chiar dacă astăzi sunt puțini oameni pregătiți să adopte un stil de viață cu mai puțin, dar mai bun, Romina crede că în viitor vor fi din ce în ce mai mulți cei interesați să trăiască mai conștient.

    Foto: Romina Roșu

    Subscribe
    Notify of
    guest
    0 Comments
    Oldest
    Newest Most Voted
    Inline Feedbacks
    View all comments