Advertoriale

6 Sfaturi utile pentru un birou curat, atât acasă cât și la locul de muncă

    Odată cu evoluția tehnologiei și a noilor locuri de muncă, munca de birou a început să facă parte din viața multora dintre oameni. Ei bine, știați că, inclusiv munca de la un birou vă poate influența starea, energia și chiar sănătatea, în funcție de modul în care este aranjat și menținut acel birou?

    Un birou curat și organizat, indiferent că este cel de acasă sau cel de la locul de muncă, influențează în mod pozitiv creșterea eficienței și a productivității. Pentru mulți dintre cei care petrec ore întregi la un birou, dezordinea poate să fie o sursă de stres dar și de acumulare de microbi și bacterii care pot dăuna sănătății.

    Iată 5 sfaturi utile pentru a curăța eficient biroul, indiferent dacă acesta este chiar acasă sau este la locul de muncă:

    1. Eliminați dezordinea inutilă de pe birou. În acest sens, încercați să păstrați doar articolele necesare pentru muncă, pentru a nu face din birou un mediu optim de dezvoltare a prafului și a bacteriilor. Echipați-vă cu organizatoare pentru documente, fișiere, cabluri, postituri și alte accesorii de care aveți nevoie, astfel încât toate echipamentele să fie așezate la locul lor.
    2. Păstrați un coș de gunoi micuț, lângă birou, pentru a nu fi nevoiți să depozitați toate resturile și ambalajele la vedere. Știm deja că nimeni nu se ridică de la birou pentru a arunca un ambalaj sau o hârtie de care nu mai are nevoie. Coșul de gunoi, amplasat în zona biroului, și aruncat la final de program, poate face ca biroul să arate mult mai bine și ordonat pe parcursul zilei.
    3. Periodic, curățați toate suprafețele, începând de sus (inclusiv tavan, ventilatoare sau alte obiecte de design care sunt situate în preajma biroului). Acest obicei va împiedica praful și depunerile de sus să coboare pe birou, pe laptop și pe alte echipamente existente.
    4. Asigurați-vă că îndepărtați murdăria și praful de pe toate suprafețele (fie ele și verticale). Un „truc” în acest sens, este să vă uitați peste suprafața plană de la nivelul ochilor. În acest fel, veți putea observa mai ușor particulele de praf și depunerile și le veți putea îndepărta eficient. Pentru îndepărtarea prafului, o cârpă umedă din microfibră poate face minuni. Desigur, suprafețele trebuie să fie lipsită de echipamente, pentru a nu lăsa zone necurățate. (nu uitați că și cablurile de alimentare a echipamentelor, marginile monitorului, ramele de fotografii și, dacă e cazul, pervazul geamului din spatele scaunului, pot acumula praf.
    5. Alegeți echipamente de curățenie potrivite pentru fiecare corp sau secțiune care trebuie curățată. În această categorie, intră, bineînțeles, și mochetele, pardoseala, geamurile și mobilierul. Asigurați-vă că aveți un aspirator bun, capabil să extragă cu ușurință particulele de praf din mochetă, prevăzut cu un furtun aspirator flexibil și suficient de lung pentru a putea ajunge în toate punctele de sub birou și de sub mobilier, un mop care să nu lase urme și care să aibă capacitate mare de absorbție, lavete, bureți, găleată, detergenți și prosoape de unică folosință.
    6. Dezinfectați frecvent electronicele. Nu uitați că și echipamentele de lucru propriu-zise trebuie curățate. Computerele, laptopurile, telefoanele, mousurile și tastaturile acumulează o mulțime de praf și de bacterii deoarece sunt instrumentele cele mai utilizate. Deconectați de la curent toate echipamentele, după care, cu o lavetă moale și curată din microfibră, îndepărtați ușor depunerile.

    A avea o rutină de verificare și de curățare/întreținere a curățeniei, poate să vă ajute la menținerea unui birou mereu curat și organizat. Desigur, periodic, o curățenie mai amplă este binevenită. Astfel, utilizând un aspirator cu aburi veți putea igieniza tapițeria scaunului, care, fără să ne dăm seama, acumulează o mulțime de bacterii și chiar și pete. Tot acest echipament este util și pentru spălarea geamurilor, a mochetei, a băii și a petelor încăpățânate și amânate. O spălare intensivă a mochetei sau o podelei, cu ajutorul unui monodisc și a unor detergenți speciali, o curățare intensă a pereților, a geamurilor și a dulapurilor interioare vă va scuti de acumularea de praf și de bacterii, de dezordine și de disconfort.

    Subscribe
    Notify of
    guest
    0 Comments
    Inline Feedbacks
    View all comments
    ULTIMELE ARTICOLE
    icon

    6 Sfaturi utile pentru un birou curat, atât acasă cât și la locul de muncă